Nieszczelny kartusz
Moderatorzy: Antonio, Neo, arkadyjczyk
- Hordish
- Sponsor forum

- Posty: 1191
- Rejestracja: 27 września 2020, 22:24
- Arsenał: Laserowa dzida
- Lokalizacja: Śląskie
Nieszczelny kartusz
Mam pytanie.
Czy ktoś rozbierał manometr karusza wiatrówki Hatsan?
Podejrzewam że większość hatsanów ma taki sam manometr jak Galatian.
Mam nie szczelność od strony portu ładowania. Na pierwszy ogień poszła wymiana oringów na gwincie portu, iglicy portu i pod manometrem.
Powietrze nadal ucieka z miejsca zaznaczonego na zdjęciu.
Nie wiem czy jest możliwość rozebrania manometru, czy on ma jakąś redukcję na większe fi, czy tam jest jakiś oring?
Nie chciałbym go zepsuć bo nowy kosztuje niecałe 300zł.
Czy ktoś rozbierał manometr karusza wiatrówki Hatsan?
Podejrzewam że większość hatsanów ma taki sam manometr jak Galatian.
Mam nie szczelność od strony portu ładowania. Na pierwszy ogień poszła wymiana oringów na gwincie portu, iglicy portu i pod manometrem.
Powietrze nadal ucieka z miejsca zaznaczonego na zdjęciu.
Nie wiem czy jest możliwość rozebrania manometru, czy on ma jakąś redukcję na większe fi, czy tam jest jakiś oring?
Nie chciałbym go zepsuć bo nowy kosztuje niecałe 300zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- arkadyjczyk
- Zasłużony Hunter

- Posty: 5725
- Rejestracja: 17 grudnia 2016, 23:46
- Arsenał: Audi B5 '95 :-P
- Lokalizacja: Puszcza Wkrzańska
Re: Nieszczelny kartusz
Wykręć mosiężną śrubę z kartusza, i wymień widoczne oringi.

- Hordish
- Sponsor forum

- Posty: 1191
- Rejestracja: 27 września 2020, 22:24
- Arsenał: Laserowa dzida
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Nieszczelny kartusz
Na manometrze jest nakręcany kaptur blokowany robaczkiem
Jak pisałem wcześniej, wymieniłem wszystkie widoczne oringi. Został tylko manometr. Który ma dziwną budowę.
Zastanawiam się jak wykręcę tą śrubę od spodu to co tam znajdę.
Jak pisałem wcześniej, wymieniłem wszystkie widoczne oringi. Został tylko manometr. Który ma dziwną budowę.
Zastanawiam się jak wykręcę tą śrubę od spodu to co tam znajdę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Neo
- Stary Pierdziel

- Posty: 15002
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 19:03
- Arsenał: To co pod ręką
- Lokalizacja: Był Poznań
- Hordish
- Sponsor forum

- Posty: 1191
- Rejestracja: 27 września 2020, 22:24
- Arsenał: Laserowa dzida
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Nieszczelny kartusz
Jeśli to trzpień to może jest tam jeszcze jakiś oring. Trochę boję się to rozkręcać. Nie chciałbym niczego urwać, albo uszkodzić gwintu.
- Neo
- Stary Pierdziel

- Posty: 15002
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 19:03
- Arsenał: To co pod ręką
- Lokalizacja: Był Poznań
Re: Nieszczelny kartusz
Sprawdź czy jak wkręcisz manek się ruszy,ale z czuciem,ćwierć lub mniej obrotu.
Życie, to jedyna droga ku śmierci.
- arkadyjczyk
- Zasłużony Hunter

- Posty: 5725
- Rejestracja: 17 grudnia 2016, 23:46
- Arsenał: Audi B5 '95 :-P
- Lokalizacja: Puszcza Wkrzańska
Re: Nieszczelny kartusz
Popatrz od spodu czy ta śruba ma lewy gwint czy prawy. Możliwe że jak pisze Neo, to trzpień manka czyli "wkręcasz" patrząc od dołu i wymieniasz uszczelkę. To logiczne ale niekoniecznie turki projektowali logicznie... Masz może dostęp do rysunku, schematu?

- artur
- Zasłużony Hunter

- Posty: 2387
- Rejestracja: 13 listopada 2013, 12:44
- Arsenał: ..........................................…..
HUBEN K1-CONTINENTAL 3-18X50 FFP
…………………………………………………….
FX IMPACT M4 COMPACT BRONZE - TAURUS 3-18X50 SFP
..............................................
..............................................
Re: Nieszczelny kartusz
podobnie albonawet tak samo jest w manku pomki hatsanaNeo pisze:Chyba to nie śruba ,a trzpień manka.
tak jak mowi Neo, to trzpien manka
wkladasz imbusa i go wykrecasz, krecac w prawo
pod nim bedzie o-ring
mozliwe ze wystarczy go tylko dokrecic i przestanie uciekac powietrze
-
pneumatyk
- Hunter

- Posty: 623
- Rejestracja: 20 lipca 2018, 22:12
- Arsenał:
Re: Nieszczelny kartusz
Jak wyżej napisano
Rozkręcaj to i tam bedzie oring który przepuszcza
Rozkręcaj to i tam bedzie oring który przepuszcza
- Hordish
- Sponsor forum

- Posty: 1191
- Rejestracja: 27 września 2020, 22:24
- Arsenał: Laserowa dzida
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Nieszczelny kartusz
Dziękuję za pomoc i sugestie.
Rzeczywiście po odkręceniu okazało się że element po zewnątrz to redukcja gwintu, a w środku jest jeszcze jeden oring.
Oring do wymiany. Zmienił "stan skupienia" z gumowego na plastikowy.
Rzeczywiście po odkręceniu okazało się że element po zewnątrz to redukcja gwintu, a w środku jest jeszcze jeden oring.
Oring do wymiany. Zmienił "stan skupienia" z gumowego na plastikowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.