Umarex Strike Point tuning energii po omacku
: 20 sierpnia 2021, 00:17
W ostatnich dniach grzebałem w swoim Strike Poincie który był w limicie do 7.5J a faktycznie miał 5.3 - 6.3J przy 10 pompkach. Czułem się trochę oszukany o 1J więc zacząłem grzebać. Robiłem to etapami, ale nie ma sensu się tak rozdrabniać i napiszę co zrobiłem i jaki to dało efekt końcowy.
Konstrukcja różni się od Crosmanów 1377 i 1322.
https://i.imgur.com/ofN0EWd.jpg https://i.imgur.com/QHxua1c.jpg
Najpierw uciąłem trochę gwintu aby mieściło się więcej powietrza dało to jakieś 0,25 ml wody
https://i.imgur.com/qhdb6iV.jpg
Zalałem metalem w płynie dziurę w tłoku bo wydawało mi się, że lepiej będzie wtłaczać powietrze do środka oraz dla wzmocnienia.
https://i.imgur.com/JOqI3kv.jpg https://i.imgur.com/Q3gwa6F.jpg
Rozwierciłem trochę otwór którym wtłaczane jest powietrze to komory. Na foto przed wierceniem. Nie pamiętam na ile ostatecznie go rozwierciłem 4 albo 4,5 mm z 3 mm.
https://i.imgur.com/AoVReOv.jpg
Do zbijaka dodałem takie cudo które w zamyśle ma wpadać w to wycięcie i dalej popychać trzpień.
https://i.imgur.com/yPfrZrV.jpg https://i.imgur.com/bDJ7Jqc.jpg https://i.imgur.com/0HJBTrs.jpg
Jako, że trzpień na końcu jest ścięty część powietrza mogłaby tędy uciec więc musiałem go pogrubić metalem w płynie. Dodatkowo trochę go zwężyłem aby powietrze miało łatwiejszy przelot. Sprężyna została trochę skrócona.
https://i.imgur.com/EmAHyBy.jpg https://i.imgur.com/eeIi9HH.jpg https://i.imgur.com/L7XX8hF.jpg
Transferport rozwierciłem do 4,8 mm, więcej nie chciałem bo krótkie śruty mogłyby haczyć i się deformować. Okienko przez które można było to zrobić zakleiłem metalem w płynie zamiast dawać fabryczną plastikową zatyczkę.
https://i.imgur.com/PHOXaCm.jpg
Następnie pogłębiłem wiertłem 10 mm fabryczną komorę. Na foto pokazane jak to mniej więcej wygląda fabrycznie. Kanał 3 mm miał około 9,5 mm długości więc sporo można było zebrać, ja zebrałem jakieś 7,7 mm tak że teraz kanał który fabrycznie miał 3 mm średnicy (które wcześniej rozwierciłem do 4 - 4,5 mm) ma teraz 1,8 mm długości. Kanał 12 mm również pogłębiłem o parę mm mniej więcej do miejsca uszczelki.
https://i.imgur.com/KmCJUr3.jpg https://i.imgur.com/t32CWr3.jpg https://i.imgur.com/Yh4tNkC.jpg https://i.imgur.com/F46JW2m.jpg https://i.imgur.com/9NGWNjN.jpg
Aby maksymalnie wykorzystać przestrzeń wyprofilowałem prowadnik uszczelki pod kształt wiertła.
https://i.imgur.com/6W9n0V6.jpg
Dodatkowo na ściance kanału 10 milimetrowego zrobiłem taki kanalik który w zamyśle ma pomagać dobić jeszcze ciut powietrza do komory gdy jest już tam spore ciśnienie. Dzięki temu prowadnik i uszczelka nie muszą pokonywać dłuższej drogi i walczyć z ciśnieniem. Foto poglądowe bo nie mam zdjęcia.
https://i.imgur.com/idQKXHW.jpg
Wydłużyłem i wyszczupliłem trochę popychać śrutu aby śrut nie wisiał centralnie nad transferportem.
https://i.imgur.com/BCptkmG.jpg https://i.imgur.com/vGv2x4T.jpg
Tabelka z wynikami energii
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Konstrukcja różni się od Crosmanów 1377 i 1322.
https://i.imgur.com/ofN0EWd.jpg https://i.imgur.com/QHxua1c.jpg
Najpierw uciąłem trochę gwintu aby mieściło się więcej powietrza dało to jakieś 0,25 ml wody
https://i.imgur.com/qhdb6iV.jpg
Zalałem metalem w płynie dziurę w tłoku bo wydawało mi się, że lepiej będzie wtłaczać powietrze do środka oraz dla wzmocnienia.
https://i.imgur.com/JOqI3kv.jpg https://i.imgur.com/Q3gwa6F.jpg
Rozwierciłem trochę otwór którym wtłaczane jest powietrze to komory. Na foto przed wierceniem. Nie pamiętam na ile ostatecznie go rozwierciłem 4 albo 4,5 mm z 3 mm.
https://i.imgur.com/AoVReOv.jpg
Do zbijaka dodałem takie cudo które w zamyśle ma wpadać w to wycięcie i dalej popychać trzpień.
https://i.imgur.com/yPfrZrV.jpg https://i.imgur.com/bDJ7Jqc.jpg https://i.imgur.com/0HJBTrs.jpg
Jako, że trzpień na końcu jest ścięty część powietrza mogłaby tędy uciec więc musiałem go pogrubić metalem w płynie. Dodatkowo trochę go zwężyłem aby powietrze miało łatwiejszy przelot. Sprężyna została trochę skrócona.
https://i.imgur.com/EmAHyBy.jpg https://i.imgur.com/eeIi9HH.jpg https://i.imgur.com/L7XX8hF.jpg
Transferport rozwierciłem do 4,8 mm, więcej nie chciałem bo krótkie śruty mogłyby haczyć i się deformować. Okienko przez które można było to zrobić zakleiłem metalem w płynie zamiast dawać fabryczną plastikową zatyczkę.
https://i.imgur.com/PHOXaCm.jpg
Następnie pogłębiłem wiertłem 10 mm fabryczną komorę. Na foto pokazane jak to mniej więcej wygląda fabrycznie. Kanał 3 mm miał około 9,5 mm długości więc sporo można było zebrać, ja zebrałem jakieś 7,7 mm tak że teraz kanał który fabrycznie miał 3 mm średnicy (które wcześniej rozwierciłem do 4 - 4,5 mm) ma teraz 1,8 mm długości. Kanał 12 mm również pogłębiłem o parę mm mniej więcej do miejsca uszczelki.
https://i.imgur.com/KmCJUr3.jpg https://i.imgur.com/t32CWr3.jpg https://i.imgur.com/Yh4tNkC.jpg https://i.imgur.com/F46JW2m.jpg https://i.imgur.com/9NGWNjN.jpg
Aby maksymalnie wykorzystać przestrzeń wyprofilowałem prowadnik uszczelki pod kształt wiertła.
https://i.imgur.com/6W9n0V6.jpg
Dodatkowo na ściance kanału 10 milimetrowego zrobiłem taki kanalik który w zamyśle ma pomagać dobić jeszcze ciut powietrza do komory gdy jest już tam spore ciśnienie. Dzięki temu prowadnik i uszczelka nie muszą pokonywać dłuższej drogi i walczyć z ciśnieniem. Foto poglądowe bo nie mam zdjęcia.
https://i.imgur.com/idQKXHW.jpg
Wydłużyłem i wyszczupliłem trochę popychać śrutu aby śrut nie wisiał centralnie nad transferportem.
https://i.imgur.com/BCptkmG.jpg https://i.imgur.com/vGv2x4T.jpg
Tabelka z wynikami energii
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing












